torsdag 17 juni 2010

Många djur utanför...

....tycker det är så underbart att få bo på landet och vakna upp bland alla djur vi har runt husknuten.
Vi sover oftast med öppet fönster, så det känns verkligen som vi är mitt i naturen...
I morse vaknade jag av att en (brunstig???) ko vrålade för full hals ute i kohagen, hörde sen fiskmåsarnas skri (det kändes som om jag var precis vid havet), en kråka som kraxade och skattornas skrattande.
Sen tillkommer en mängd småfåglars morgonläten och det är så vackert:)))

Härom natten vaknade jag till värsta skriken, då var det två grävlingar som slogs för fullt på vår garagenedfart. Ni som inte hört två grävlingar som slåss, kan säkert inte föreställa er vad de skriker, det låter som om det är tio katter som är i slagsmål, låter nästan lite kusligt.

Ni som har lämnat kommentarer i min blogg och tycker det är konstigt att de inte syns här, det tycker jag med, men som tur är kommer de via mail till mig också.
Tack till mina flitiga kommentarslämnare, alltid lika roligt att få lite respons på det man skriver!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha, det händer alltså att du får meddelandena i mailform och de syns ändock inte här? Skumt. Jag har börjat att dubbelkolla så att de går iväg som de ska!
Söta skor! Och Kor.

Sara E