måndag 7 juni 2010

Regning dag på "sjukan".

Tur att det regnar så man inte behöver må dåligt över att man inte kan var ute.
Dagen har trots allt flutit på bra och Svea har mått ganska bra trots omständigheterna
En kirurg har kollat in knappen, vi har varit på röntgen (för vilken gång i ordningen vet jag inte, tionde kanske...) och jag har pratat med min kurator och sen har vi börjat mata Svea igen.
Knappen såg bra ut tyckte kirurgen men han tyckte vi skulle spruta in kontrast och sen röntga för att se så den inte läcker ut mellan magsäcken och bukhinnan, allt såg tack och lov bra ut, phu!

Min kurator förstod mig att jag har svårt att känna hopp inför framtiden och att jag har svårt att tro att det här kommer att lösa sig. Hon peppar mig dock och ska titta förbi i morgon med, skönt.

Svea åt päronpuré med god aptit vid 17-tiden och kanske 5 matskedar!!!!!! Rekord! Efter det körde jag 90 ml ersättning i knappen och det gick bra det med.......än så länge,
vi ska ge henne mer vid 22. Håll tummarna!
Ska även försöka sova en stund innan det också. Här sitter Svante och skissar på en bild av honom och pappa, visst blev det fint!!!!



Svea har fått låna en rolig leksak från lekterapin.


Så här glad och sprallig var Svea förut efter sin mat och när Fredrik och jag satt och åt.






Förut när Fredrik gick förbi Tv:n så fick han se ett barn som drack ur nappflaska och utbrast
-Såja, så ska det se ut Svea......!
Sen rörde sig kameran och helt plötsligt fick man se att det var siamesiska tvillingar, som satt i hop i huvudet.......
-Oj, då! De satt visst i hop....
Det kanske var ett litet större problem än vi har....men de drack ju i alla fall ur flaska......!

Så, nu vet ni hur min dag har sett ut, vet inte hur länge vi blir kvar men om vi blir kvar i morgon natt också, så åker jag hem och stannar där över natten.
Go´natt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har det säkert vänt! Allt ordnar sig. Svea ser så pigg o kry ut!
Kram Nettan