måndag 14 juni 2010

Då ska vi se om det går ....en stund!

Snacka om att man blir "handikappad" när inte datorn fungerar som den ska. Man får nästan panik och jag som inte kan så mycket OM datorer blir tjutfärdig när det inte går så bra.Svea med lite blåbärspuré på näsan!

Idag har Svea, Elis och jag kommit ut en stund och vi var uppe och hälsade på Nettan. Satt på deras altan när det kom värsta störtskuren, från ingenstans. Nu regnar det igen fast att solen skiner och det är ganska varmt ute. Har hunnit med lite trädgårdsarbete när Svea sov i sittvagnen, alltid lika roligt att få pyssla i trädgården.



Än så länge har det inte blivit några kaninungar men jag var inne på någon kaninsida på nätet och där stod det att de var dräktiga från 28 till 35 dagar beroende på ras, så än är det några dagar innan det är dags (om hon nu är dräktig). Vi får väl helt enkelt vänta ett par dagar till innan jag släpper ut henne till hennes vänner hönsen. Hon verkar MYCKET uttråkad av att sitta i bur, kan jag säga.

"Fialotta" på bilden ovan har ätit ganska duktigt idag, via munnen, en halv deciliter gröt + 3 msk päronpuré X 2, trodde aldrig att det skulle gå, men jodå!!!! Nu blir hon helt till sig när hon ser tallriken och hon gapar och sväljer BRA! Gissa om jag är GLAD:-)))))))


Ikväll ska jag på extrainsatt styrelsemöte på skolan, hade annars tänkt att trimma lite i trädgården men det kanske jag kan göra i morgonkväll i stället.
Nu måste jag ta hand om Svea som är otålig i sin vagn med mat "påkopplad" i knappen.

Så, nu har det gått ett par timmar och jag är inloggad på Svantes dator. Min går verkligen inte att använda....skit också.

Det blev inget möte för mig ikväll, jag som sett fram i mot att åka iväg, det var ju ett ganska VIKTIGT möte också. Jag var ute i trädgården och väntade på att tiden skulle gå. Isabelle ringde tydligen vid 17 och sa till Svante att jag skulle ringa. Synd att han glömde det bara, för tydligen började de då men i mitt mail stod det 18.30. Ja, ja...de kanske inte ville ha mig med???!

Nu ska jag ta i tu med fluginvationen som har drabbat oss, det går verkligen inte att ha dörren öppen i många sekunder förens det är tusen flugor här inne. Och jag som verkligen HATAR flugor.




1 kommentar:

Niklas sa...

Jamän....det e´ ju lysande!!! Nu fattar hon ju att mat e´ gott!!!! Snart e´ hon riktigt rund & go´ precis som vi andra som älskar mat!!! Fniss, fniss....
Ha det gott!!!
Kramar Pia