lördag 4 december 2010

Hemma!

Vi är hemma, som synes....det var faktiskt jättetråkigt och ledsamt att vi inte kom iväg min älskling och jag. Men man får göra det bästa av situationen...att vara hemma är ju inte helt fel det heller:) Det var ju bara det att det hade varit så skönt att BARA få tänka på sig själva för en stund.
Tänker ganska mycket på hur det var för ett år sen och jag sa till Fredrik förrut, att jag fattar inte att vi (jag) orkade. Varför kunde ingen vänlig själ ha sagt åt mig på skarpen att jag INTE skulle fortsätta att pumpa mjölk (som man nu i efterhand VET inte var bra för Svea). Hur tusan orkade jag vara så jäkla envis att jag höll på i över TRE månader, samtidigt som allt annat var jobbigt. Det är nog först nu som jag börjar fatta att jag gjorde ett jättejobb samtidigt som jag mådde så dåligt och det är nu jag känner att det vi gick igenom har "givit" mig något bra. Jag känner mig starkare och är så tacksam VARJE dag att SVEA är helt normal och faktiskt väldigt smart.
I somras och höstas när Svea fortfarande gick i gåstolen så var hon väldigt rädd för dammsugaren, hon grät och skrek när jag drog igång den. Då började jag ju med att sätta på henne hörselskydd och då blev det mycket bättre. Härom dagen när jag dammsög, så gick hon iväg och då hade hon hittat mina jakthörselskydd som hon kom till mig med. Så då satte jag på henne dem och gissa vad glad hon blev. Jag skrattade gott och tänkte återigen att jäklar vad smart hon är.
Blev så glad för Maggans kommentar härom dagen då hon skrev att även om Svea inte äter så bra så har jag gett henne så mycket annat (med språket) i och med att jag har sjungit och läst så mycket för henne. Kan hålla med om att hon är tidig med sitt prat. Tack Maggan!

Igår kväll var vi hos Nettan och Göran och käkade gröt och köttfärspaj, mums! Det var trevligt och Svea var i sitt esse tror jag, hon var överallt. Inte en enda gång visade hon att hon var trött. Vi kom hem 21,30 ungefär och då när jag gjorde i ordning henne för natten var hon så trött att hon nästan somnade på skötbordet och när vi la henne i sängen somnade hon omgående. Jag la mig då också och det var skönt. Sov halvbra inatt, drömde alldeles för mycket för att det skulle vara utsövande. Mina drömmar är alltid så tydliga, verkliga och jag ser både färger, hör ljud och även ibland känner smaker när jag drömmer. I natt drömde jag bland annat om att jag var med i värsta tsunamin och då måste ni förstå att det är jättejobbigt när jag drömmer med sådan inlevelse. Känner mig helt slut efteråt, när jag vaknar. Drömde även att jag storstädade utanför en ladugård.....samt om att jag hittade en "vildsvinsgömma" med mängder av grisar i......
Ha en härlig lördag och kom inte och säg att det INTE är vackert ute för det är det!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du drömmer tydligen sanndrömmar ochså. Det var ju grisar hos Göran vid ladugården.Jättevackert ute. Kram. Mor