torsdag 16 december 2010

Trodde väl inte mina ögon......

.....idag när vi var hos doktorn med Svea och vägde henne......hon hade gått upp i vikt...240 gram sen jag vägde henne på BVC sist (förra veckan). Vilken glad överraskning, å andra sidan har hon denna vecka ätit bättre än någonsin:)))) Något som också var extra roligt var det att hon log mot vår doktor (som han har väntat) till och med att hon skrattade åt honom, när han låg på "alla fyra" och lekte tittut med henne (skam den som ger sig:) Vi hann även gå en sväng på avd.10 för att se om vi träffade på någon vi kände och det gjorde vi. Alla utbrast-Nämen Svea, vad stor du har blivit och vad duktig du är som går. Alla julsaker var framplockade så det var som att flyga ett år bakåt i tiden.......Innan vi stack från sjukhuset hälsade vi på Syster Christel också, kul att ses:) Jo, just det idag vägde Svea 8590 gram.Åh, vad härligt det är att bada tillsammans!

Vi har också varit och handlat lite mer julklappar och födelsedagspresent till Svante.
När vi kom hem från stan åt vi sen stack Fredrik till skogen och högg och är där fortfarande (nu är klockan 18.06. Igår när han kom hem "skapligt" var klockan 17.30 så ni förstår att det blir långa dagar när han jobbar "som vanligt" och inte kommer hem "skapligt;)

Jag och Svea!
Pappa, jag tycker om dig! Verkligen "pappas flicka".

Idag har Svea ätit MYCKET bra (törs nästan inte skriva det) väntar nu "bara" på magsjukan. Ni kan läsa hur jäklig den kan var HÄR.
(Stackars Sara! Krya på ER! Kram!)
Pratade med vår "knappsköterska" och hon var helt med på att vi provar (på tex helgerna) att ta bort morgonmålet. För att få den första "sovmorgonen" (som kanske vara till 07.00) på över ett år. Går ju annars upp VARJE morgon, antingen Fredrik (när han jobbar) eller jag (på helgerna) någon gång mellan 04-05.30 för att blanda till ett knappmål. Visserligen brukar vi somna om MEN bara det att slippa kliva upp både innan för att blanda till ersättningen och efteråt för att tvätta alla (två) slangar och spruta (en) och lägga in i kylskåpet (där det är bäst skyddat mot bakterier) skulle vara sååååååå skönt ska ni veta. Funkar allt som det ska ska vi strunta i morgonmålet redan i helgen:))))
Önska oss lycka till!!!!!
Nu ringer Fredrik så jag måste svara!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att Svea äter ordentligt och att hon gått upp så mycket i vikt! Kommer du ihåg vad jag sa igår? Att det snart är över med knappandet. Köp nu ett par skidor och njut av livet. Älskar dig! Kram syster yster Sofie

Anonym sa...

Men visst kändes de´ väl jäkligt härligt att ni glatt kunde gå ifrån avd. 10 & inte behöva stanna som för ett år sen!!!??!!! :o))

Jag håller alla tummar & tår för att ni snart ska kunna skippa "knappen" helt & hållet....& i den takten som Sveisen nu håller så e´ ju inte de´ målet särskilt långt borta skulle jag tro!!!? :o))
Ha det så gott!!
Kramar Pia

sara sa...

Kul att höra! börjar närma sig 9 kg klassen nu ;) urk ja, vi hade en förjävlig förra vecka!kram till er alla

Anonym sa...

Härligt!!!
Hoppas ni får en bra födelsedag idag! Jag känner hur skönt det måste vara att se hur Svea går upp i vikt, förstår hur ni har kämpat under den här tiden! Hoppas det blir lite lugnare nu!!!
Kram Maggan

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Sofie, Pia, Sara och Maggan för era stöttande ord! Det värmer så mycket. Jag är så stolt över att ha kommit så här långt med Svea. Kramar och god jul till ER!