måndag 27 december 2010

Nu är det måndag igen!

Och vardagen infinner sig igen. Fredrik stack och högg vid 04-tiden i morse. Vad ska man hitta på idag då? Minus 21,6 grader är det ute så det är ju inget jag vill dra ut Svea i även om det är otroligt vackert väder. Grabbarna (Svante iaf) är rastlös, han måste alltid ha ett projekt på gång. I helgen har Fredrik och han byggt ett snöblad till gräsklipparen, så nu kan han ploga snö också:)

Igår kväll var vi uppe hos Nettan och Göran en sväng. Skulle ha åkt till Västervik till mina chefer egentligen men i och med att Svea spytt och de ska på en månads semester i Asien så var det kanske lite dumt att chansa på att det inte var magsjuka hon har haft. Men jag märkte inget konstigt, förutom att hon inte åt, så när vi blev bjudna till N och G var det lätt att tacka ja. Våra sommar (nu vinter-)grannar "Stockholmarna" var också där. Vi åt massor av god mat och hade trevligt. Mellan maten och kaffet åkte Svante och jag en sväng hem och hämtade bössan och stack ut på en liten grisjakt. Det var ca:15 smågrisar ute (vet inte om de var moderslösa) de sprang omkring på ladugårdplanen utan någon vuxen gris i alla fall. En av dem föll för min kula igen och även om ni som läser tycker att jag är en hemsk människa som skjuter dessa små så är det nog mer humant att skjuta dem än att de fryser eller svälter ihjäl. Har de ingen mamma kan ni själva tänka vad ont om mat det finns för dem just nu, stackarna! Och de är ändå så pass stora att vi tar hand om dem.
Status idag: HOPPFULL!
Ha en trevlig dag!

3 kommentarer:

Mia sa...

Nej vad trist med Svea! Hoppas hon piggar på sig.
Har sett grisarna ganska mkt nu. Vi ska ut och grja i snön snart,skottar alltanen då blir man varm. Ha det gott. kramar

Anonym sa...

Är det många som reagerar på att du skjuter så mycket? Kram Rebecka

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mia! Vi måster träffas snart och prata det var alldeles föööör länge sen! Kram!

Rebecka! Näe, det är ingen som sagt något men man vet aldrig;) Ikväll skjöt jag en till (en stor:)
Kram!