onsdag 8 december 2010

Var och...

...vägde Svea idag, fast jag tänkte att jag skulle låta bli...vi ska ju till doktorn med henne nästa vecka och då väger man alltid men jag ville så gärna veta så att hon inte går ner i vikt nu när hon äter dåligt. Min BVC-sköterska är alltid noga med att poängtera att barn som rör sig så mycket som Svea gör nu går INTE upp (så mycket) i vikt utan brukar stå stilla. Och med tanke på att hon inte sitter still så värst mycket och nästan springer, i stället för går, så förstår ju jag med att hon inte lägger på sig så mycket, lägg där till att hennes bröder (helst Elis) heller inte åt så mycket eller var runda så behöver jag ju inte få panik. Hur eller hur så hade hon trots allt ökat 30 gram och väger nu 8355 gram och växt 1½ cm på längden. Ja, det var skönt att få veta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är en härlig fam. en del ska gå upp i vikt en del ska gå ner i vikt Kram Mor