fredag 17 december 2010

Svante 10 år!

Idag fyller sötnosen 10 år, vart tog de tio åren vägen? Det som är så häftigt när barnen blir större är ju att man helt plötsligt för en helt annan dialog med varandra. Svante och jag är nog osams 100 gånger i veckan för han är såååå envis och kan vara tjurig så in i bängen Där i mellan är han världens goaste och hjälpsammaste kille och han är så kranmig och stöttande att jag ibland blir förvånad. När M:s T dog och jag var jätteledsen höll han om mig hela tiden och sa-Såja mamma, var inte ledsen, du får titta upp på himlen och se på ett moln och tänka att det är T. Det var så fint sagt av honom tycker jag.



Denna dag började i alla fall bättre än förra årets födelsedag, som du kan läsa om HÄR.


Mina nya snygga vinterkängor (egentligen arbetsskor) med både stålhetta och spikskydd. Varma och snygga är de också, tycker jag.


En ledsen Svea.
Nu fick jag tyvärr ett jobbigt telefonsamtal. Jag ber till GUD att det ska gå bra.




3 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTEGRATTIS till Svante!!!!!!!! :o))
han verkar att va´ en himlas go´ kille!!!!!
Hoppas att telefonsmatalet löste sig till det bästa för alla!!!!!!!!!!
Tänker på dig!
Stora kramen från Pia

Anonym sa...

Smart att avsluta med en riktig cliff hanger!
Puss Syster yster i storstan

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie och Pia! Det var om min svärmor men det har som tur var gått bra, hon fick en pacemaker idag.