måndag 6 december 2010

Så gick...

...även den här helgen. Vi har tagit det lugnt, hur lugnt det nu kan vara med en ettåring som springer omkring och är nyfiken på allt:)
Vi har ätit alldeles för mycket men va fasen, någon gång måste man väl få "svulla" lite.
I lördags hade vi lite räkfrossa och det som är lite extra kul det är att barnen älskar skaldjur också. Svea, går nästan ner i spagat:)
Vår granne har skjutit en galt som vägde 105 kilo (ej slaktad). Isa funderar på om det är intressant eller inte.

Så här vackert var det när jag gick till myrstacken för att hämta hem mitt älghorn.....tyvärr verkade det som om någon annan hunnit före, för det var borta...jävla skit. Jag hoppas dock på att hitta det när snön försvinner men lite surt känns det faktiskt:(


Svea myser med napp och kudde vid matbordet. Söt som socker tycker jag.

Det var så otroligt uppfriskande att vara ute och pulsa i snön i 10 minusgrader. När jag kom in gjorde jag varm choklad och det smakar extra gott när man är lite kall och röd om kinderna.

Svea klappar Isa och drar henne i öronen.

Inga kommentarer: