lördag 11 december 2010

Rolig kväll igår!!!

Äntligen blev det då dax för det årliga julbordet med mina vänner i styrelsen och personalen på vår fina skola. Som ni kanske minns så missade jag det förra året av lite olika skäl;)
Jag kan säga det att jag verkligen hade sett fram emot det i år, dels för att det var sååååå länge sen jag var iväg (bortsett från damjakten) och gjorde något själv BARA jag och även för att jag har längtat efter att träffa mina vänner. Jag åkte med Nettan och Göran ner till Viken och vi träffades på Kajutan, under Folkets hus, där Camilla vår rektor hade ordnat så bra och fint med julmaten. Jag hade haft en förhoppning om att jag skulle vara där redan 18,15 men inte blev det så.....kom väl dit strax innan 19 i stället. Maten var god (från "Lilla blå) och sällskapet såååå trevligt:) Stort tack kära vänner! Elis i full beredskap att göra sallad inför kvällens middag.

Idag har jag varit ute och tittat efter gris två gånger (såg ingen) och det har snöat lite lätt hela dagen. Elis och jag var till ladugården och hämtade ensilage åt kaninerna och så gav vi småfåglarna mat (det är mängder).
Ikväll har vi ätit bamseräkor som var jättegoda och avnjutit en nötfilé med potatisgratäng (som jag fick med mig hem från igår) och till det Elis goda sallad.
Tyvärr, så satte Svea något i halsen (antagligen en liten bit smörgåsrån) och hon började gnälla, svälja och till slut kräktes hon lite....faan så rädd jag blev, fick hjärtklappning och blev/är väldigt låg efter det. Som tur var verkade det lossna efter kräket och sen var hon som vanligt men usch säger jag bara. Flög med en hastighet av 10000000 km/tim tillbaka ett år och kände den rädslan igen. Absolut inte för att hon kräktes (det var ju bara bra) utan för att saker och ting händer så fort med de små liven, från den ena sekunden till den andra. Men nu måste jag lägga det bakom mig och gå vidare igen.

Elis tar kort på sig själv den spexaren;)

Mitt konstverk.
Jag fick en lapp av Lina innan maten igår, där det stod att jag skulle göra ett konstverk utav maten jag tog. Några andra hade också fått lappar och uppträdde tämligen "konstigt" under själva middagen. Jag som också hade en lapp fattade ju vad de höll på med men alla andra som inte fått tyckte nog att saker och ting var väldigt lustigt med vissa personer. Allt avslöjades efter maten:)
Tobbe, Janne, Mika och Helena.
Rosita, Camilla, Titti, Lars-Peter, Tobbe och Janne.
Lina, Isabelle, Ingela och Hasse.

Emma, Jag och Cissi på vårt bröllop (9 år sen.)
Jag och min älskling!
Vi gifte oss samma dag som jag fyllde 30 år.
Den här bilden älskar jag, Svante och jag vid Lillsjön en varm sommardag.
En sötnos som heter Svante som fyller TIO år nästa vecka!!!!
Svante och Elis.

Elis älskade att sitta i lådor och kartonger (det gör han fortfarande), i Käggla.

Tjejerna på Björkö, Jennifer, Rebecka och Mikaela med nya snygga frillor:)

Svante äter Singoallakex....
Mina "vapendragare" Cissi och Hanna med en glad Svante, sommaren 2001 i Käggla.
Alltså, så ful, men i alla fall jag när jag gick på lekis och sydde dukar i "parti och minut", något snygg frissa i alla fall;)
Sofie med sin dåvarande pojkvän (eller i alla fall kanske önskade att det var) Håkan Hellström.
Jag och mina bästa sötnosar igen, Cissi och Hanna.

Nu ska jag nog avsluta för grabbarna undrar vad jag håller på med.
Ha en fin kväll!







3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med alla gamla bilder! Otroligt vad Alvar är lik Svante! Bra att du hade en kul kväll igår. Kram
Sofie À
Syster yster

Anonym sa...

Härligt att du kom iväg! Tråkigt att Svea satte i halsen, men skönt att hon fick upp det! Förstår att det måste vara jättejobbigt, tänk på allt ni har gått igenom. Hoppas ni får det lite lugnare nu!

Kram från Maggan

Anonym sa...

Fotot som e´ taget på dig.....de´ e´ ju precis så som jag kommer ihåg dig!!! & ful va´ du absolut inte!!!!!!!!!!!!
Kul att se alla dina foton, både nu & då-tida!!!
Ha en skön lördag......
Kramar Pia