onsdag 1 december 2010

Blir nog...

...inget Sthlm i helgen för mig och Fredrik, som jag har sett framemot så mycket. Isläget ut till Björkö=barnvakten är inte det bästa:( Fasen också! Skit, skit, skit säger jag bara! Sen skulle det visst bli skitväder på fredag igen så det är ju onödigt att ge sig ut på vägarna då. Men, men det går väl fler tåg........(eller inte)Idag har jag varit på massage hos Birgitta i Skrickerum och hon har klämt och börjat "öppna upp" mig så det känns som om jag har varit på värsta träningspasset. Det ska bli intressant att se om hon kan hjälpa min kropp igång igen, (tänker främst på vätskan i benen). I morse stod vågen på det lägsta igen sen jag började viktminska och även om det ännu inte är några snygga siffror så har jag i alla fall gått ner SJU kilo sen jag började....sakta men säkert vandrar det neråt.
Okej då, jag kan väl avslöja mig.......exakt 77 kilo blev det i morse och jag startade på 84, 2...bra va???? Lägg också till att jag faktiskt känner att jag har byggt upp både mag, rygg och lårmuskler sen jag började träna. Magmusklerna syns verkligen inte men jag känner dem där under "bulldegen" om jag spänner magen.
Låren kan jag själv med blotta ögat se har blivit mindre (eller fastare) och jag kommer faktiskt i byxor jag inte har haft sen innan jag var gravid. Med tanke på att jag vägde 99,6 på förlossningen för ett år sen så har jag ju ändå lyckats gå ner 23 kilo utav de cirka 30 jag gick upp. Så nu är det "bara" att kämpa vidare.
Svea älskar sin katt.

Idag har det varit så vackert ute men kallt. I morse hade vi 22,4 minusgrader ute och 22 härligt varma plusgrader inne. Ikväll ska jag ner till Rosenserien som har "öppet hus" har massor jag måste köpa.
Ha det bra!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att det går flera tåg,men jag förstår att du är jättebesviken kram mor

Anonym sa...

Men Gud vad trist Karro! Jag vet hur mycket du har sett fram mot lite ledigt från barnen och lite egen tid med Fredrik! Kan ni inte åka ut till Björkö och bo i Ankeborg och mysa lite?
Kram Sofie

Niklas sa...

Jättetråkigt att ni inte kommer iväg......men SÅÅÅÅÅ himla kul me´ din viktminskning!! Stort grattis till det!!!!
Ha en skön helg i Stjärneberg!!
Kramar Pia

Daniel sa...

ush så irriterande men du får njuta av de nära på annat håll istället!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mamma och Sofie- Ja det var trist att inte komma iväg men men vi har det mysigt hemma också.

Pia-Tack för grattiset, du ska veta att jag kämpar! Kram.

Daniel-Hej! Kul att se "ett nytt ansikte". Hur har du hittat hit? Välkommen i alla fall och ja vi har det mysigt hemma. Karolin