torsdag 16 september 2010

Full rulle!

Det är härligt med barn när de börjar närma sig ett år MEN det är aldrig en lugn stund. Full fart framåt och dra sig uppåt mot allt, speglar (inte så lyckat), soffan, soffbordet, sängen mm mm.
Nu kryper Svea snabbt och det är så underbart att se henne, tänker tillbaka på när hon bara låg still och fick mat via näsan...hua!

Hon är piggare idag, tycker jag men snoret rinner hela tiden.
Vi var ju till Viken igår och vägde henne och hon vägde 200 gram mer mot sist vi var på BVC (7850 g och 69,5 cm lång) men (tyvärr) 100 gram mindre än från sjukhuset förra veckan (7950 och 68,5 cm lång). Jag hade på förhand bestämt mig att inte bli knäckt över det för hon har ju inte ätit nästan något sen i helgen. Jag skulle i stället bli nöjd över att hon gått upp sen sist vi var på BVC, för hade vi inte vägt henne i stan förra tisdagen skulle jag ju ha blivit jätteglad....är det någon som fattar vad jag har skrivit;)??? Igår var mor och far här och hälsade på och det var roligt. Alltid kul med lite sällskap från dem.
Jag var ute och gick på kvällen och f**n vad skönt det är att vara i gång. I morse visade vågen ett minus igen!!!! Äntligen lite lön för mödan, kämpar som tusan nu. Har bestämt mig för att ha minskat 10 kilo fram till november och är nu på god väg...YEEES! Kommer hålla er på sträckbänken ett tag till med hur mycket jag väger och hur mycket jag har gått ner, vill nämligen vara helt säker på att jag har fått tillbaka motivationen (vilket jag nästan är säker på att jag har). Försöker att komma ut med vagnen varje dag och om det inte blir det så går jag själv på kvällen, härom dagen hann jag både och!!:)

Så, nu var det nog slutbloggat för den här gången, Svea ramlade och slog i näsan, aj, aj! Måste trösta henne lite men som synes så går det att skriva med lilltjej i famnen och med en hand. Men nu är det knappmat som står på tur och förhoppningsvis en liten sovstund.

Igår natt sov jag så dåligt när Svea var slemmig och hostig kände mig helt färdig när jag vaknade igår morse men inatt...jisses vad jag har sovit gott, som en stock! Införskaffade ett spray mot snarkningar från apoteket, till Fredrik, vet inte om det hjälpte så mycket men jag tror att det blev lite lugnare i sovrummet. Framförallt så sov Svea lugnt och fint och då får jag också sova...HÄRLIGT!

Svea kryper för fullt!


Inga kommentarer: