lördag 4 september 2010

Jobbig natt!

Svea var grinig som tusan inatt, grät och vred sig av och ann. Vid 01-tiden gav vi henne en "stjärttablett" och då kom hon så småningom till ro och somnade ordentligt. Jag var helt slut då och somna som en stock. Jag tror att hon hade ont i halsen eller öronen.

Idag har hon inte ätit särskilt bra heller men jag är fortfarande lugn (tro det eller ej).
Vi har ju ändå "fördelen" att kunna ge henne extra i knappen om hon matvägrar och det har vi gjort två kvällar i rad, i stället för 120 ml så har hon fått 150 ml ersättning.
Svante sa något klokt förut när jag försökte mata henne och hon inte ville äta....Men mamma, hon kanske inte är hungrig! Klok gosse måste jag säga, för hur hungrig är man när man inte mår bra, inte så jättemycket. Fredrik mår inte heller så bra, samma förkylning, jag försöker äta så mycket vitlök som möjligt för att slippa bli sjuk.

Idag har Elis varit på kalas hos sin kompis Alexander. Han åkte dit med Mia och när kalaset var slut ringde Mia och sa att han inte ville åka hem så Oliwer och Elis stannade ytterligare ett par timmar och fick skjuts hem av Siccan (TACK!)

Jag har hunnit att gå runt Härad och nu sitter jag här och skriver och ska snart gå och duscha.
Senare ska vi äta kantareller som jag var ute och plockade igår. Letade efter trumpetsvamp men hittade inga.....synd, de som är så goda. Det är underbart att gå i skogen och titta på alla tusentals olika svampar som finns nu. Det är säkert många som går att äta men jag tar "bara" kantareller, trattisar och om jag hade hittat just trumpet (min favvo).

Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

thomasmalin sa...

Hej!! Nu e jag tillbaka på din blogg :) Har inte läst den på ett tag men nu har jag läst igenom en hel del.. Gud vad Svea har blivit stor, man ser det inte lika tydligt på sitt eget barn:) Hoppas att hon bättre nu och att ni får sova i natt!
Gud vilka bett du hade i neckan, såg för hemskt ut!
Vill träffa er snart igen. I veckan har jag ganska mycket och har ju dessutom någon form av magsjuka nu och nästa helg åker jag till Sundsvall men veckan efter det kanske vi kan boka in något...:)
Sköt om er! Kram!

Anonym sa...

Hoppas ni kryar på er!!
Har nästan inte pratat med någon som inte varit däckad i förkylning nu-trots att det inte varit feber. Tänk så skönt att kunna ge lite extra näring och vätska i allafall, det är ju trots allt viktigast när man är sjuk!
Kram Linda W