tisdag 21 september 2010

Trevlig valkväll!

På kvällen kom de från Fogelvik och skulle hämta Edgar och det slutade med att de dukade upp allt gott "valvakamys" som de skulle ha hemma hos sig, hos oss i stället:))

Hade en mycket trevlig kväll och jag som inte skulle äta något onyttigt......kunde ju förstås inte låta bli att smaska i mig lite:)

Svea blev helfrälst i deras lilla taxStella. Och jag tror nog att det var ömsesidigt för Stella slickade bort allt snor i ansiktet på Svea....

Mumma, säger Stella;)


Daniel tjatade om att jag skulle ta ett fint kort på honom när han körde ett pass på CT (med skidglasögon) och lägga ut på bloggen;) Sagt och gjort!


Igår måndag gick Elis, Svea och jag ner till Mia i Fogelvik. Barnen hade studiedag (både mån och tis). Trodde inte Elis skulle gå så snabbt (det är drygt 3 km) men han var jätteduktig, jag var faktiskt riktigt svettig när vi kom "ner". Det är så roligt med Elis för han kan så mycket om djur och natur och han berättade om att det finns elektriska ålar, hur plattfiskarnas (flundror) ögon satt och ser ut, att pantern kan klättra i träd mm. Han är helt fantastisk! Han visade mig även en "ticka" (en slags svamp) som växte i en gammal ek och en randig bärfis:)
När vi kom fram lekte barnen och sen fikade vi. Ytterligare en trevlig stund. Jag och Svea gick hem och Elis stannade och lekte med Oliwer.
Fick ett FANTASTISKT roligt och glädjande samtal från en kollega i styrelsen, igår! Det värmde i hjärtat kan jag lova! Härligt med människor som kan säga positiva saker om andra (läs om MIG)!
Mera då? Fredrik jobbar låååååånga dagar och det blir sällan att jag kan "vara för mig själv".
Enda gången är när jag är ute och går (utan barnvagn). Nu längtar jag tills rådjurs-och älgjakten drar igång på riktigt för då jäklar ska jag jaga som aldrig förr och Fredrik får ta hand om hemmet och ungarna (drömma går ju). Har några roliga jakter inbokade redan, sen kommer det nog bli ganska mycket här på Stjärneberg också (hoppas jag).
Hur går det med Svea då??? Jo då, hon har kommit igång med maten igen och det känns otroligt skönt. Försöker ta det för vad det är och jag känner att det går bättre då, både för mig och henne. Skinka är i alla fall favoriten nu:) Och nu har jag köpt frukt-och nyponsoppa också för att se om det kan var något av intresse. Fruktsoppan drack hon jättebra, jag vet att det är väldigt söt MEN det går att borsta hennes (två) tänder. Det är ju så att när hon inte dricker välling får man ju prova på något annat alternativ, huvudsaken är att det innehåller kalorier och vätska.
Ha en bra Tisdag och ikväll börjar gympan:)

Inga kommentarer: