onsdag 8 september 2010

Nu är den bytt...

...Sveas knapp och det gick som en dans. Utanpå är den lika stor men den är lite längre på insidan och ballongen är fylld med 4 ml vatten i stället för 3,5 ml. Det var ju lite konstig känsla när Helene (knappsköterskan) drog ut knappen och satte i en slags mätsticka (såg ut som en slang med en rund platta på) i stället. Med den mätte hon vad vi skulle ha för storlek och som sagt nu är det en lite större. Jag tror att den här passar bättre för det läcker nästan inget om den och så går den inte mot magen så tight heller. Svea några dagar gammal!

Träffade även vår doktor (som fortfarande väntar på ett leende från Svea:) och min kurator men pratade bara lite snabbt med henne.

Hann även åka till Team Sportia och införskaffa nya inneskor, träningsbyxor och tröjor, känns skönt att kunna få unna sig något själv någon gång!!!!
På kvällen unnade jag mig ännu mera, åkte till Mia på RosenSerien och fick massage och den som säger att massage är skönt ljuger!!!!!! Nävars, jag bara skojar men Mia kan konsten att massera så det både gör asont och samtidigtr är underbart skönt!!! Tyvärr hittade hon något konstigt i min vänstra vad, en stor knöl/svullnad, som hon tyckte jag skulle kolla upp. Idag gör det skitont precis där så jag får väl ringa VC i morgon:(

Med motionen går det bra (med maten med) och idag har jag gått till Björnvarp t&r med barnvagn och sen ikväll gick jag en snabb 30 minuters promenad för mig själv i skymningen. Känner att jag behöver komma ut och vara lite själv när Fredrik kommer hem, (i alla fall utan barn) och så gäller det att passa på nu när det fortfarande är varmt och någorlunda ljust på kvällarna.

Oj, nu är klockan 21,00 och jag ska "knappa på" Svea.
Tjingeling!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Våra vader är som de är men med massage blir de bättre! Det är säkert inget farligt. Bad du henne massera extra på vaderna? Du ska se att det blir bättre nu.
Kram
Sofie