lördag 11 september 2010

Nu har jag bestämt mig!

Jag tror i alla fall att jag bestämt mig.....för vad då undrar ni säkert!?
Jo, att efter att jag har vägt Svea nästa gång och hon förhoppningsvis har gått upp i vikt, ta bort knappmålet som vi ger henne på förmiddagen. Min förhoppning är att hon ska börja äta mer då, drömma går ju. Just nu går det inte så bra med maten, hon gapar ALDRIG utan jag får hela tiden truga och det känns inte kul. Kom inte och säg eller fråga om jag har börjat med "riktig" mat än, försök i stället att förstå att jag JOBBAR varje dag tre till fyra gånger med att få henne äta sina fruktpureér eller gröt. Det går trögt som sirap och är faktiskt ganska tråkigt men jag tröstar mig med att hon trots allt mår bra och är go och glad. Ser inte klok ut, gammal och rynkig och Fredrik frågade om jag hade en snus inne:(
Det roliga är i alla fall att hon nu törs smaka och suga på mat som hon inte vågat förrut, här på bilden revbensspjäll.
Varje dag när vi är ute och går får hon även mitt äpple att sitta och bita och suga på och det älskar hon.


Söt som socker är hon dock och jag älskar henne av hela mitt hjärta, naturligtvis henne bröder också!
Jo, just det jag har även bestämt mig för att om jag någon mer gång i livet kommer väga 65 kilo (mitt mål) så ska jag klippa mig kort, de ni!!! Det tycker nog inte min make om men det struntar jag i, hår växer ju ut igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad snygg du är i håret! Du är jättefin! Kram
Sofie yster