torsdag 23 september 2010

Vilken dag!

Idag har vi haft en riktigt härlig avslappningsdag! Mamma var här redan klockan 07,30 och då skjutsade jag pojkarna till skolan och sen hem för att äta min grötfrukost medans mor drack kaffe. Sen blev det prat, Sveamys och knappmat. Idag passade jag på att städa lite under tiden hon fick sin mat och mamma var ute och gick. Vid tolvhugget kom goa Mia och vi intog en god sallad som hon hämtat från "Lilla blå" i Viken. Efter det var det dags för henne att ge oss skön massage och hon började med mamma. Mamma får massage av Mia medans Svea undrar vad det är mormor håller på med:)

Jag satt under tiden och läste "Svensk Jakt" samt äntligen ringde och felanmälde vår hemtelefon (efter över en månads fel, tror att åskan "tog den" i somras).
Grabbarna slutade vid 13,30 så jag åkte och hämtade dem innan det var min tur att få mig en omgång av Mia:)

Idag (mellan 14-16) var det även det även dags ör att ta syskonkort på skolan (skolfotografen erbjuder det varje år).
Hade väl inte för höga förväntningar över att det skulle gå bra men när det är ett proffs som tar bilderna så går det ju faktiskt riktigt bra. Av det jag såg på hans dator så såg bilderna jättefina ut. I år är det nytt att man "får hem" bilderna via datorn, så att man kan beställa just de bilderna man vill ha, väldigt smart och fiffigt tycker jag!!!
Försökte att ta ett kort på dem alla tre, innan syskonfotografiet, men det går som vanligt inte helt lysande, fast söta är de ändå;)


Fredrik kom hem ganska sent (som vanligt) och jag gick en liten kvällspromenad med Svea (ca: 3,5 km) och mötte upp Mia med familj på Fogelviksvägen.

I morgon ska jag in till Västervik, hoppas hinna möta Sofie.M ch Malin.I men vid 13,00 ska jag vara på "barn" för att "visa upp" Sveas knappsår som inte ser "allt för rolig ut", varigt och blödigt:(

Hoppas att det inte är FÖR allvarligt utan att det är något "normalt". Tycker bara att det är lite synd att det inte läker ordentligt så att vi skulle kunna bada ihop,Svea och jag. När vi bytte knappen sa i och för sig vår sköterska att det var helt okej för oss att bada nu men jag har inte velat göra det när det ser så konstigt ut.
Svea gillar dock att bada på handfatskanten och hon blir totalt vansinnig när jag tar bort henne från vattnet, gullunge. Här syns ju även knappen!
Bäst att försöka att sova nu......det går inte sååå bra när det är fullmåne, tyvärr men vackert är det ute,när den lyser.


4 kommentarer:

Niklas sa...

De´ va´ väl ett jättefint foto på barna ju!!!??
Jag förundras varje gång jag ser ett foto på Svea.....hon har ju blivit SÅÅÅÅ stor SÅÅÅÅ fort!!! Lilla sötisen!! :o)) :o))
Ha det gott.....ska bli riktigt kalasväder idag!!! Jippie!!
Kramar Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hej Pia!
Hoppas att det är bra med dig! Ja, visst är hon stor "lilla damen" och rolig som tusan.
Ha en skön dag/kväll/helg! Tack för kommentaren:)
Kram K.

Sofie sa...

Oj vilken härlig torsdag! Mysigt mamma-sällskap och skön massage :)

Tack snälla du för "hjälpen" idag med Molly. Fy så läskigt det var!! Och ännu mera när det fakitkst var plast hon hade i munnen! :( Jag blev så himla rädd... Om du inte kommit törs jag inte tänka på vad som hade hänt. Hua! Tänk om jag inte sett den där plasten...
Ja ja.. Jag blev glad att du tog dig tid att komma förbi trots ont om tid, det var jul att ses en sväng! Hoppas det blir snart igen, och då mycket längre så vi hinner prata mer! :) Ha en trevlig helg nu! Kramar

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie!
Kände verkligen inte att jag gjorde något men jag såg ju att hon andades och att hon sen började skrika var ju "ett gott" tecken. Vet ju att man blir helt låst i sitt huvud när det händer något med sina barn men vad jag såg så agerade du HELT rätt.
Hoppas vi kan ses snart igen och jag kommer gärna och hälsar på om det är det enklaste sättet att träffas. Tycker det är rätt skönt att komma iväg.
Kram K.