lördag 25 september 2010

Hektisk fredag och lördag med Norrköpingsbesök.

Hade en rolig men stressig fredag igår. Väckte barnen redan 06,30 för att vi skulle komma iväg till Västervik lite skapligt. Svea får ju mat vid 05,00 i knappen och vanligtvis brukar jag ge henne det andra målet runt 09,30-10,00 men igår gav jag det redan vid 09,00, (tider hit och tider dit...helt ointressant för er men så bra för mig att ha det nerskrivet).
Hur eller hur så kom jag iväg till stan vid 11 och var hos Sofie.M vid lite efter tolv. Ville så gärna träffa henne för att se hur hon nu bor samt ge henne en liten inflyttningspresent. Malin och Herman kom också och jag hann äta jättegod korvstroganoff (TACK!). Kul att träffa dem båda men som ni vet hade jag en tid på "barn" vid 13,00, så det blev verkligen en "snabbis". Fick springa från Sofie och kom bara någon minut försent. Elis gör mustasch utav "klete kludd" (häftmassa).

Vår fantastiska "knappsköterska" tittade på Sveas sår och även en doktor. De bestämde att vi skulle prova det senaste inom knappsårsläkning med bland annat kortisonsalva och kompress, ska hålla på med det tills det läker.
Passade även på att väga trollungen och guess what!!!!!! hon hade gått upp i vikt igen!!!!:))))
7960 gram:)
Ringde till sjukSYRRAN Christel så hon kom också upp till mig och var med när de lapiserade och kortisonade Svea. Oj, vad ledsen och förtvivlad Svea blev, hon grät och grät tills hon skakade i kroppen. Antagligen sved det lite och så är det ju inte så angenämnt när mamma vrålhåller henne för att hon ska ligga så still så möjligt för att inte kleta ut "lapisen".

Efteråt blev det apoteket (så långsamt det går där), stan, träffade Mikaela (så kul), handla kläder till Svea och Svante, sen upp till Hemköp med en grinig unge, packa in i bilen vagn och kläder, sen ner och handla fredagsmys och sen upp mata en trött Svea och sen hem.....vilket tempo, var väldigt trött på hemvägen.

Väl hemma fick jag ett glas rött av min älskling och sen gjorde jag Västerbottenpaj och gjorde i ordning sikrom.
Svea i en av de bodyssarna jag köpte igår!

På kvällen hade Elis massage för hela familjen (nu får du akta dig Mia!;)
Jag la mig skapligt med Fredrik och Svante satt uppe och ugglade till sent.


Jag och Sveis.

Idag är det lördag och vi har varit i Norrköping och käkat på Max, Svea GAPADE i sig en halv burk puré och sen bar det av till Swedol. Fredrik skulle köpa saker och vi hade tänkt köpa vinterjakor till grabbarna där men tyvärr hade de inte fått hem dem ännu.
Jag och barnen gick över till lekhuset som ligger mittemot och där tycker till och med jag att det är roligt att gå. Gick och tittade på dockor och barbies, tänk om det utbudet som finns idag hade funnits när jag var liten.....

Hann med Elgiganten innan vi drog oss hemåt, grabbarna var där och under tiden matade jag Svea med resten av purén och....hon gapade nu med!!!!!!

Stannade på "Birssa" (förkortning av Birgersson och inte vet jag hur det stavas) i Gusum och handlade och (säg det inte till någon...bara till er 72 som läser) vi köpte färska (kokta) kräftor med stora klor som vi ska äta snart:)

Nu är vi hemma och jag har "lagt om" Sveas sår, matat henne (hon gapade nu med) med gröt och puré och efter det plock med skinka, som hon ÄLSKAR! Hon har verkligen blivit bättre på att äta sen hon började plocka själv, det är som hon förstår att man måste ju gapa då är det lättare att få in mat. Och det är också lättare för mig att se när hon inte vill ha mer för då KNIPER hon verkligen med munnen.

Ha en fin lördagskväll vänner, och tack söta NI som trots allt skriver kommentarer till mina inlägg, det är tack vare er jag fortsätter skriva om min (säkert för er TRÅKIGA) vardag.
Nu har ju till och med min kära mor lyckats dra iväg en, HEJJA MAMMA!

4 kommentarer:

thomasmalin sa...

Hej...
Det var kul att träffa er igår även om det bara blev en kort stund. Vi rigde till dig när vi var på stan men antar att du inte var klar på sjukan då. Sofie och jag fick iaf en fikastund på café kannan med tre sovande barn, inte illa va? :)
Vad skönt att Svea hade gått upp i vikt, det känns alltid så bra :)
Hoppas vi kan ses snart igen :)
Kram

Niklas sa...

Jag tycker det e´ himla kul att läsa om din "tråkiga" vardag!!! ;o))
Å så himla kul att Sveisen gått upp i vikt!!! Härligt!!! :o))
ha en jätteskön lördag ni me´!!!
Kramar Pia

Mia sa...

Härligt Elis!
Ja du,det finns många som behöver knådas om...du har ju några därhemma;-)........Ringer dej när jag behöver hjälp! Kram grabben!

Anonym sa...

Hej, du kan gärna säga till nästa gång du är i Västervik. Vi kan kanske träffas då :)
Kram Rebecka