lördag 18 september 2010

Har inte gjort något!

Har "bara" varit hemma och tagit det lugnt har inte ens varit ute och gått (fy mig!!!) men man måste ju ha vilodagar också, tänker jag.

Fredrik och Svante var i Långrådna och pressade ensilage på dagen men det var svårt mellan regnskurarna. Jag, Elis och Svea var hemma och myste under tiden:)

Igår var jag till skogen och tro det eller ej men jag hittade några trumpetsvampar!!!!!
De gick dock snabbt åt med två gossar som bara älskade dem, jag hann som tur var också avnjuta några:)
För övrigt fanns det grymt mycket vanliga kantareller och inte tala om "trattisar". Jag hade redan så mycket svamp att jag lämnade mängder kvar.

I eftermiddags var hela familjen till Viken och handlade mängder, mycket gosaker...det är ju bara lördag en dag i veckan och jag har ju bestämt för länge sen att ha en dag då jag får mumsa i mig precis vad jag vill. I morse visade vågen på den bästa bottennoteringen hittills!...Jippi! Och på tisdag börjar Mia och jag på gympa i "Väster" så att jag även får träna andra kroppsdelar än benen, mitt gäddhäng är enormt!

En glad nyhet är att Svea har börjat äta igen och till och med att hon gapar till att börja med. Läste i tidningen (som jag skrev om igår) att man ska berömma mycket när "barn som inte äter" verkligen stoppar i sig något och inte bli arg eller irriterad för då blir allt så laddat och negativt. Så nu säger jag BRRRRRRAAAA Svea och klappar händerna och tro det eller ej då gapar hon ordentligt:))))) LYCKA!
Hon har även petat i sig små, små bitar av kokt rödbeta, skinka, äpple, skogaholmslimpa gissa om jag är GLAD! Idag har vi även tagit bort det där extra målet i knappen som vi har kört på eftermiddagarna nu när hon har varit täppt i näsan. Så nu fortsätter vi med tre knappmål tills jag väger henne nästa gång och dååååååå om hon gått upp så tar vi bort det målet hon får på dagen.

Nu ska jag skala räkor som vi ska göra toast på....MUMMA!
Trevlig lördagskväll på Er gott folk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser, bara hon är frisk så vill hon äta igen. Det går framåt Karro och du har kämpat jättebra med matningen. Det kommer att gå bättre och bättre det är jag helt säker på. Jag tror inte ni kommer att använda knappen alla när Svea fyller ett år.
Kram från syster yster

Anonym sa...

Hej!! Vad roligt att Svea äter igen. Du är en riktig kämpe... kramar Axels mamma

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie- Skönt att det är så. Nu pillar hon i sig "ditten och datten" och jag blir så glad. Kram!

Axels mamma!-Tack för att du tycker att jag är en kämpe (känner mig så ibland). Vore kul att träffas snart, Svea längtar efter Axel;) Vet du när det är Gympa i L-hammar, kram på da´!

Christel sa...

Gympa i lhammar är måndagar 19.00.