söndag 12 september 2010

Vill inte....

I bland vill jag inte, kan jag inte, se klarsynt på saker och ting, och idag är det en sådan dag. Jag vill bara blunda, rymma, krypa under täcket och försvinna....poff...borta.
Varför då??? Jo, för att Sveaskruttan inte har ätit något i munnen idag och dessutom får kväljningar och till och med kräktes massor av slem när hon låg på skötbordet förrut.

Min hjärna rusar och i tanken befinner jag mig på avd 10 och Svea liggandes med dropp....
Varför, flippar jag ur så, hon måste ju också ha rätt att bli "vanligt" sjuk och få ont i halsen och ha snuva. Jag vet, jag vet men antagligen är jag så rädd att det ska "skita sig" med knappen och vi står där och inte får i henne någon mat:(

Hon har inte ätit så värst mycket den senaste veckan men jag har verkligen inte lagt så stor energi på det och faktiskt känt mig okej ändå. Men nu, just idag när hon kniper med munnen så att det absolut inte går att få in en sked då......jag blir (är) dum i huvudet av det.

Igår var vi uppe hos Nettan och Göran på ett trevligt 20 års kalas och då satt hon och bet i både melon, gurka och bröd, även om nästan allt åkte ut så gjorde hon ju ändå momenten som barn i hennes ålder ska göra. Kände mig glad och stolt över det! Men som sagt....idag skiter det sig riktigt ordentligt. Tog tempen på henne innan läggdags och hon hade ingen feber (36,5) ännu.....
Nu får vi se hur natten blir och hoppas, hoppas att hon äter åtminstone något i morgon....önska mig lycka till!
Status på mig:......HJÄLP MIG!

1 kommentar:

Sofie sa...

KRAM til dej Karolin, du är stark! Hinner inte skriva mer nu, ringer dig en dag snart. Ta han dom dej... Kram!