måndag 27 september 2010

Storkok i Stjärneberg!

Idag är jag duktig:) Har gjort rostbiff, sås, kokt potatis, kokat ris och gjort köttgryta (som blev kallops;) Nu har Fredrik många valmöjligheter till sina matlådor och det lär ju räcka hela den här veckan. Han kommer nog bli snopen och glad, vet att han vill ha kött och potatis men jag brukar mest vara inkörd på pasta eller något åt det hållet (läs: Lassagne).
Elis är en duktig barnvakt medans jag styr i köket.

Svea är lite snorig idag men än så länge äter hon och det känns skönt. Det är tredje gången på raken hon blir förkyld, har ju varit det i stort sett enda sen skolan började för grabbarna. Men nu har jag lite mer rutin, så det är helt okej med mitt psyke (än så länge). Är bara lite trött, för jag somnade inte förrens vid 01,30 tiden. Fattar inte varför jag inte somnar, ligger bara och grubblar och tänker på det ena och på det andra. Inte konstigt att jag känner mig yr i huvudet just nu.
Ris är gott tycker Svea.......

....men kladdigt!
Annars flyter det på, Sveis knappsår ser bättre ut än någonsin, hoppas nu att det läker för gott, skulle vara så skönt för oss båda men mest för henne så klart eftersom det har gjort lite ont.
Väntar på att F ska höra av sig så att jag vet om det blir någon gympa ikväll, annars får det väl bli en promenad men vill helst till L-hammar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker alla säger att när barnen börjar skolan drar de alltid hem bacillusker Hockus pockus så blev det kallops Det är inte alla som kan Bra Lina Kram

Anonym sa...

Jag tycker alla säger att när barnen börjar skolan drar de alltid hem bacillusker Hockus pockus så blev det kallops Det är inte alla som kan Bra Lina Kram

Anonym sa...

Jag tycker alla säger att när barnen börjar skolan drar de alltid hem bacillusker Hockus pockus så blev det kallops Det är inte alla som kan Bra Lina Kram