söndag 26 september 2010

Städarsöndag!

Oj, vad vi har städat och slängt kartonger och bråte. Har ju haft mängder av kartonger från Sveas alla sprutor, aggregat, mat mm. Det har ju samlats på hög i vår matsal och det har knappt gått att komma in. Altanen har även fått sig en upprensning och till och med källaren har snyggats till, inte illa.
Svea mitt i kaoset.
Vädret har ju inte varit det vackraste men det har ändå varit skapligt varmt. Hann med en timmes promenad på eftermiddagen, välbehövligt.
Hoppas kunna komma ut till Loftahammar i morgon kväll på gympan där, beror lite på när Fredrik kan komma hem. De skulle visst flytta maskin i morgon och det är ju lite pyssel med det.
Så vi får helt enkelt se. Elis visar sin fina legoStar Wars skepp som han har byggt ihop för Fredrik.
Nu måste jag ta mig i kragen och betala lite fakturor, kort som tusan blev det idag!
Hej svejs!

4 kommentarer:

Sofie sa...

Skönt att städa, rensa och slänga! Man känner sig så nöjd efteråt :)
Hoppas du kommer iväg på gympan ikväll, jag håller tummarna för dej! Kram Sofie

Anonym sa...

Tog ni ner staketet också 0 elda upp??

Siccan sa...

Det är alltid så skönt när man har städat klart, Men hu så svårt det kan va att komma igång. Vi körde ett lass till tippen förra måndagen inklusive en liftare (en liten råtta)som hoppa ur bilen när vi öppnade luckan

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie- ja vad skönt det är att få rensa ibland antar att du har rensat massor iom flytten.

Mamma- Näe, staketet är kvar!!!!!!!

Siccan-Härligt att bli av med både skräp och möss;)