fredag 3 september 2010

Så var det fredag igen....

...och veckan hade tagit slut (en ständigt återkommande överskrift hos mig) en gammal Noicelåtstitel, för den som inte visste det, för övrigt en av deras bästa låtar.
Igår var jag med Magnus (min svåger) till Mulestad (hans föräldrargård) och tittade efter råbock och dovhjort. Vi träffades vid Gamlebys skyttebana där Jennifer sköt upp för hagel. Kan säga det att moster är stolt, för hon klarade sig!!!! GRATTIS FEFFE!!!!
Det var också kul att träffa Linda W, som var provledare. Linda bodde i vårt hus innan vi flyttade hit och var lärare på skolan i Tryserum förrut. Jäklar vad man inser att man saknat henne, nu måste jag se till att åka och hälsa på henne snart, skäms att jag inte har gjort det.

Varken Magnus eller jag såg något vilt men det var ändå kul att komma ut lite och alltid skönt att få sitta i lugn och ro och bara njuta av tysnaden. Svea började bli snuvig och nös "tusen" gånger under dagen. Hon och jag gick ut till Björnvarp och tillbaka och hon bara nös och nös. Idag har hon varit väldigt grinig och inte ätit alls bra (vilket gör mig frustrerad till max) men jag försöker att tänka "klart", hon måste vara sjuk ibland annars får hon ju inget imunförsvar. Det som var lite tråkigt bara, var det att vi hade planerat att åka ut till Björkö och tänkt stanna där hela helgen.....men, men vi får ta det lite senare, om några veckor.

Ha en skön kväll, gott folk!

2 kommentarer:

Mia sa...

Jag förstår om du blir orolig.Men,det är ju normalt att små barn är sjuka när de är små.Hon fixar det,lilla gumman. Ja,du...du och jakt och vapen-det är ju en sak (och sport) som vi inte har som gemensamt intresse! Men nu mst vi börja träna! på tisdag kör vi!!! Ha en skön helg! Kram

Sofie sa...

Förstår att du blir orolig, men jag säger som föregående talare. Svea kommer att bli sjuk ibland och då (som alla andra barn) inte äta lika bra som annars. Tindra är lite krasslig nu och idag har hon inte ätit alls nästan. Det hon pillat i sig är lite majsvälling 200 ml morgon, men endast 60 ml kväll. Däremellan har hon ätit lite yoggi på em och druckit lite äppeljuice. Lunchen o middagen smakade hon knappt på. Så, kämpa på Karolin! Svea är så duktig men får sina "downs" när bacillerna anländer. Det vänder snart igen ska du se :) Ha en skön helg! Stor kram