torsdag 9 juni 2011

Både glad och ledsen....

Ja, kan väl säga att det gick bra idag (igen) på VV. Fick ett fint MINUS på hela 1,3 kg. Fattar inte att det är möjligt men som tur var är det ju det. Har ju satt min målvikt till 65 kg (som jag trivdes i sist men skulle det bli några kilo minus ytterligare blir jag ju inte ledsen direkt). Jag har nu gått ner 10,4 kg sen jag startade (tror att det var den 28 mars) på 2 ½ månad!!!! Är så himla glad i att jag "tog tag" i viktminskningen INNAN sommaren började. Mitt mål var ju att gå ner detta tills jag fyller år i November så jag borde ju lyckas fixa bort de återstående 7,7 kg, tills dess. Och som vanligt väger man sig med kläderna på, på VV (hur skulle det annars se ut;) så det är ju ännu lite mindre när man väger sig naken på morgonen,
(fast naturligtvis samma totalsumma!)
Det som gör mig lite ledsen är att det inte blir något mer VV i G-by. Det har varit alldeles för dåligt med folk och nu de senaste veckorna nästan inga alls. Så synd men jag förstår min konsulent som engagerar sig så mycket och så kommer det inget folk. Det kommer som tur var att finnas kvar i Västervik men det blir ju betydligt längre att åka, för mig har det varit kanon att "bara" åka 7 mil (t&r) i stället för 14 mil. Tummen upp för att jag kommer att fixa det här!


Nu har Raskens kommit.....frågan är bara när vi ska se de 4 dvd-skivorna (ca:8 timmar).


Igår satte jag i en film i datorn och tittade på den med hansfree i sängen medans barnen sov....vilken LYX! Vår söta gullunge, spexar och är rolig!




Svante tar kort på syrran med hans keps på sig! Nu blir det nog film igen. Fredrik och Svante kör "hem" balar, Elis ska snart sova och Svea sover redan. Om ni undrar vad det var för film jag tittade på så var det "Änglagård" och ikväll blir det tvåan (har sett dem förrut men tycker de är bra och det var länge sen).


Det var allt!

4 kommentarer:

Evelina... sa...

Du är så bra Karolin!! Visst är det en underbar känsla att kunna vara nöjd och stolt över sig själv. Det förtjänar du :D Kramar från Evelina

Anonym sa...

Så härligt att du fått fart med hjälp av VV!
Raskens köpte vi för kanske två år sen och har fortfarande inte sett på dem. Hm, däremot har jag letat efter Änglagård 1 o 2 men inte hittat dem!

//Sara E

Anonym sa...

Gud vad duktig du är syrran! Du kommer ju att fixa målvikyen hur lätt som helst! Jobbigt att åka till stan men häng i! Kära hälsningar Sofie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Evelina! Håller med dig, det är en skön känsla i kroppen när man käner sig nöjd med sig själv. Kram tillbaka!

Sara! Det är bara att du säger till
när du är här på Stjärneberg nästa gång så får du med dig filmerna hem! Nu har jag sett dem och jag tycker de är bra!
Sofie!Jag ska försöka åka till stan oxå men visst kommer det att gå trögare! Tack för berömmet! KRAM!