söndag 26 juni 2011

Sveas första håruppsättning.

Som ni kanske kan skåda på bilden så har Svea hästsvans för första gången i sitt liv. Hon har ju inte så jättemycket hår men gulligt var det i alla fall. Här har hon tagit fram en morot till Nina!

Vi tillbringade några timmar i alldeles lagom solsken nere i Sjölycka, där vi inte varit på fem år. Det var lika fint som vanligt och vi bjöd farmor och farfar på lite lunch som vi hade med oss. Svante och Elis fiskade (igen) men fick ingen fisk, vattnet var jättegrummligt. Medans Svea sov middag var Fredrik och Svante i ladugården och när de kom hem hade de med sig en ålrev. Så det var "bara" att ta fram spaden och gräva efter mask. Kollade först i potatislandet men där var det så surt att potatisen har drunknat (vi som trodde att vi skulle få så mycket potatis.)
(Vi har ju tittat färdigt på alla Raskensavsnitt nu så nu kör vi bara med uttryck från den serien och här kommer ett "människan spår men gud rår", läses med den "djupaste" småländskan du kan tänka dig:)


Här betas det mask på ålreven.

Isastumpan tittar på men helst vill hon jaga kaninen. Svea med sin Nina. Isa sitter (för jag har sagt "stanna sitt") men hon slickar sig om munnen och vill gärna smaka kanin.

(Har jag berättat om det när jag kom från Ekön en gång och det var ganska mörkt ute, jag såg att Isa hade något och lekte med som hon om och om igen kastade upp i luften. Jag såg det bara i ögonvrån och trodde att det var en plastpåse som hon "lattchade" med men när hon aldrig slutade så tittade jag närmare och då såg jag att det var vår kanin......ganska utmattad! Trodde nog aldrig att hon skulle klara sig men som ni ser på bilden så "lever hon och har hälsan" (Raskensuttryck) men Isa är fortfarande lika intresserad av henne fast att hon vet att hon inte får och att jag blir asförbannad). Kan du ge Nina en kram frågade jag och som synes så gick det väldigt bra! Nu ska vi snart äta lite och sen blir det sängen. Det har varit en fin dag idag, hela familjen har varit ihop och det gör mig gott i både kropp och själ....mera sån´t!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som en toppendag Karro! Vad mysigt att bara vara. Synd att potatisen drunknat. Nu ska jag gå in och sätta mig framför datorn hela dagen för att sedan köra upp till Sthlm ikväll. Kram Sofie

Evelina... sa...

Stackars, stackars kanin!! Har jag rätt i att Isa är en labrador? Våran Lufsen är det till 25% och jag tycker mig känna igen dragen - både utseendemässigt och i beteendet!! Han skulle så gärna smaka lite på en katt eller en höna, men respekten för matte är för stor ;) Kramar!!

Anonym sa...

Såååå himla söt hon är i lilla håruppsättningen!!! :o)) :o))

STACKARS, STACKARS kanin!!!!!! :o(( Malte skulle nog tyvärr ha gjort detsamma....svärmor & svärfar har kycklinger nu & där ligger han & dreglar så det är nästa sjö runt buren!!! Men nåde han om han försöker nåt....då är matte där.....grrr.....

Måste kolla vår potatis....kan nog oxå ha drunknat lite (??!) tyvärr! :o/ Mycket synd i så fall.....e´ såååå trött på köpepotatisen!!!!! Vill ha mina egna Amandine....så otroligt goda!!!! :o))

Ha de´ gott i sommarvärmen!!!

Kramar från ho´ i Västervik