tisdag 7 juni 2011

Känner mig lite nere...

....avslutade kvällen med att läsa bloggar om olika människoöden och sjukdomar. Har varit inne på mängder, något som jag både vill och inte vill. Allt detta sker just nu, runt omkring oss, människor, det vill säga mammor, pappor och barn blir drabbade/är drabbade hela tiden. Jag läser för att försöka förtså (men det går inte att fatta) och känner samtidigt så stor tacksamhet till dessa människor som delger sina värsta mardrömmar, så att jag återigen, kan vara tacksam över det jag har (det kan så fort ändras, usch vill inte ens skriva så).
Jag brukar "tjata" om det här MEN var rädda om ER och alla ni tycker om. Ödsla lite energi på en fin kommentar till någon och jag vet att denne kommer att bli glad. Jag glömmer aldrig när Sofie sa till en kvinna som jobbar på "Bolaget" i Viken -Vilka fina glasögon du har. Hon blev så glad och nästan lite generad men jag såg att hon log med hela ansiktet.
Jag har verkligen försökt att också säga vad jag tycker (om det är något positivt för någon) för varför ska det stanna i mitt huvud när jag kan göra någon glad. Och säger jag något positivt så menar jag det verkligen!!!!
Go, natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är härlig o sann Karolin Kramar fr. mor

Anonym sa...

....jag e´ oxå lite depp....& chockad....igår kväll fick jag reda på att en god vän (2 v. äldre än mig) har bröstcancer & påbörjar cellgifter & strålbehandling idag, samtidigt som hennes far kämpar för sitt liv i Linköping i sviterna efter en hjärtinfarkt.
Så man ska VERKLIGEN ta hand om varandra & visa sina nära & kära hur mycket dom betyder för en!!!!!!!!!!!
Ha de´ gott Karolin!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Det är kul att göra människor glada. De blir så förvånade och glada när jag ger komplimanger. Hoppas du är glad igen nu kära syster! Kram Sofie