lördag 25 juni 2011

Midsommardagen i Stjärneberg.

Alltså, jag känner att jag måste förklara mig lite. När vi kom till våra kära grannar i Fogelvik igår så undrade Daniel hur det var med mig nu......det kanske inte är så bra att skriva hur man verkligen känner när man mår dåligt?! Men jag skriver ner det dels för att det är bra för min egen skull och så tänker jag i mitt stilla sinne att det kanske är bra för någon annans skull att få läsa att det faktiskt finns flera som inte är på topp jämt. Hur eller hur mår jag bättre nu och en bidragande orsak till att jag var "lite nere" var också att jag känner av bihålorna (igen) och det kan knäcka vem som helst. Hur eller hur hade vi en supermysig midsommar bland trevliga vänner och nya bekantskaper. Denna lilla damen är mer på än någonsin. Hon är så sprallig och igång hela tiden att jag får torka svetten ur pannan varje minut. Pratade "allvar" med henne förrut men jag kom på det, att tusen miljoner gånger hellre att hon är så här glad och sprallig än att hon är som hon var uppe på sjukhuset, kopplad till både dropp och sond....fy fan för det säger jag bara. Kommer så väl ihåg när jag gick ifrån bion i Västervik (en stunds avkoppling) och var på väg upp till avd 10 och till Svea och Fredrik. Hur jag totalt bröt ihop när jag såg hur Svea låg som ett litet paket i samma ställning som hon låg i när jag gick därifrån 2½ timme tidigare. Fy så hemskt det var men tack vare det så är jag bara glad när hon "far omkring" som en vilde.


Så här såg jag ut igår när jag skulle fira midsommar, känner mig rätt nöjd faktiskt! Förra året såg jag ut så HÄR.


Jag och min fina man, jäklar vad jag "bröstar" upp mig;)


Svante och Edgar!



Daniel ville absolut inte vara med på bild så han satte upp handen i självförsvar..... Men tror DU på allvar att jag inte tänker visa någon bild på dig här....? Daniel bjuder Fredrik på Jäger. Vi satt ute och trotsade regnet och det var underbart! Och fantastiskt god mat åt vi!Isabelle, den stjärnan, hade fixat fiskdamm åt alla barnen. Farmor och Svea. Nu ska vi dra till Rånen och dra upp varenda fisk som finns, fiska är det som gäller just nu!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är väl klart att du inte alltid e´ på topp!!! Vem är det?!! INGEN kan va´ de´!!! Livet består av toppar & dalar & lite "gråzoner" dessemellan!!!
Jag tycker det är bra att du skriver om livet som det är......bare´ så du vet att´!!! ;o))

Men jäklar vilken skillnad det är på din "kroppsform" från förra året & nu!!! Som jag brukar säga....herrejisses!!! :o))

Ha de´ gott med familjen & njut av allt....det försöker jag iallafall att göra....mitt i alla toppar, dalar & gråzoner!!! :o))

Många kramar från Pia

Anonym sa...

Men det är väl klart att du inte alltid e´ på topp!!! Vem är det?!! INGEN kan va´ de´!!! Livet består av toppar & dalar & lite "gråzoner" dessemellan!!!
Jag tycker det är bra att du skriver om livet som det är......bare´ så du vet att´!!! ;o))

Men jäklar vilken skillnad det är på din "kroppsform" från förra året & nu!!! Som jag brukar säga....herrejisses!!! :o))

Ha de´ gott med familjen & njut av allt....det försöker jag iallafall att göra....mitt i alla toppar, dalar & gråzoner!!! :o))

Många kramar från Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Du är så bra Pia!
Tack för de vänliga orden och lite skillnad är det ju från förra året det håller jag med om även om jag kände mig fin då med;)(fast jag vill inte tillbaka dit:)
Såg att du hittat kantareller.... i morgon ska jag kolla om jag hinner....gud så gott! Kram på dig!

sara sa...

har oxå kommit på att mitt "nere" sitter i bihålorna...nui igen! blir o ringa vårdcentralen på måndag!

Mia sa...

Du är jättesnygg!!!!!