lördag 4 juni 2011

Min brandman....

....har ju glömt att skriva om vad som hände när vi var i Västervik i onsdags. Fredrik och jag hade varit på LRF-konsult och gått igenom Fredriks bokslut. När vi senare kom ut, kom jag på att jag skulle passa på att köpa ett par sandaler till Svea, när vi ändå var i stan. Vi går över till "Din Sko" som ligger tvärs över gatan. Väl inne där kommer en kvinna inrusande och ropar det brinner, det brinner! Alla damer (det var faktiskt bara tjejer där inne) rusar ut och kollar. -Vi måste ringa brandkåren, akta så att ingen går ut mm, hörs. Jag står i kassan och ska betala sandalerna då min man i sakta lunk, går ut, tittar upp på skylten som brinner kommer in igen och frågar lugnt - Har ni ingen brandsläckare? Han följer med in på lagret och blir visad var brandsläckaren står, tar den och går helt sonika ut och släcker elden. Lugn, stabil och cool, in igen och lämnar brandsläckaren. Vi går där i från och jag skrattar en lång stund efter det.
Trots det skrattar jag ännu mer idag när jag läser VT på nätet.
Och näe, vi fick inte sandalerna gratis och det var knappt de sa TACK på affären, de var lite chockade allihopa!
Läs artikeln HÄR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fredrik - han kan han! Och vilka roliga kommentarer!
/Nettan

Lina sa...

Hahaha, jag dör vad roligt!!! Cool brorsa man har! Kram Lina