onsdag 8 juni 2011

Lite fika!

Oj, det blev en sen fikapaus. Jag har varit i ladugården och sen har jag trimmat med röjsågen i Liljestad. Nu dricker jag förmiddagskaffe och det blev visst så starkt att tungan "krullar" sig men men det är ett världsligt och angenämt "problem". Till kaffet äter jag två "flatbröd" med räkost (3%) och skivad banan på, låter kanske som en märklig kombination men jag tycker det är gott. Har varit rent ut sagt skitdålig på att skriva upp vad jag äter men har lite koll i alla fall.
I helgen (som ni alla vet var väldigt lång) blev det ju inte världens bästa matintag. Egentligen kanske det inte är maten som är boven i dramat utan det man dricker till. Nu var väl i och för sig inte det så vansinigt mycket men ett glas rödvin är ändå 5 pp så gissa om det "drar iväg" pointsmässigt om man dricker flera glas under en helg.....Hur eller hur är det vägdag i morgon,...igen så då får vi se om det har straffat sig. Har varit dålig med motionen också men försöker kompensera det med att röja eller trimma, då svetten fullkomligt öser ner från pannan. Ha ut ensilagebal själv till "stångiga" tjurar är också som ett motionspass. Känner mig som de som tävlade i "Gladiatorena" om det är någon som kommer ihåg det programmet, man tar i allt vad man är värd och så tar det tvärstopp när en tjur "tränar nacken" i balen. Inte nog med att det är jobbigt man blir skitförbannad också;)
En sak är jag i alla fall riktigt nöjd med och det är INGET godis, INGA chips och INGET socker i teet sen jag började den här viktresan. Dessa tre saker är STORA laster jag dragits med jämnt men det går ju faktiskt att leva utan (alldeles utmärkt till och med).


Svea kollar in när Svante kör pressen allldeles själv medans Fredrik är hos mig och pratar. Görans traktor och press.

Nähä, nu är kaffet slut....ut i verkligheten igen!

Inga kommentarer: