fredag 17 juni 2011

Hur kan det komma sig?

...att något bland det skönaste jag vet är att få sitta själv på kvällen när barnen ligger i sina sängar. De är ju ändå det bästa jag har (inkl. Fredrik) och ändå känner jag så men på något sätt så känner jag en slags trygghet med att de ligger i sina sängar och jag får vara "bara" mig själv (typ, sitta här och skriva utan att någon tjatar). Tycker naturligtvis att det är FANTASTISKT att ha dem runt mig, tjatandes varje dag men åhhhhhh vad jag gillar att få vara själv också. Älskar dem oerhört mycket men behöver lite tid för mig själv också och gissa om jag ska påminna dem när de har egna barn hur de själva var när de var barn;)!
Kan informera er om det, att F somnade vid 20,00-hugget när han la Svea och jag har frågat honom (två ggr) om han vill ha mat men sömndrucket har han svarat NEJ. Även om det kanske är så att han egentligen ville gå upp så tror jag att han behöver den här sömnen, det är bara skönt att veta att han ÄR hemma och inte ute på jobb!

Inga kommentarer: