lördag 30 januari 2010

Cheesecake del.2!

Man kan milt säga att det bara blev pannkaka av min cheesecake. Bad min kära make att bära ner den till frysen och det gjorde han så glatt, hmmm! Förrut när han skulle gå ner och frysa in lite (bröst)mjölk så kom han upp och var inte såååå glad.....då hade kakan vält i frysen, ganska omgående efter han hade fryst in den, för det var kladd i hela botten på frysen. Till saken hör också att detta var i den frysen vi inte har så mycket saker i, utan det hade varit hur lätt som helst att flyttat på 4-5 påsar kött så hade han kommit ner till botten och kunnat ställa den där. då, han ställde den på lite ojämna, hala köttpåsar...YES!
Skit samma, nu vet jag ju hur man gör (det var lätt) och ytterligare en positiv sak...det fanns inte så mycket kvar att smaka och det är ju jättebra i viktminskningssyfte! Inget ont som inte har något gott med sig! ("Syndabocken" vände bort huvudet och ville inte vara med på bild, ha-ha-ha!)
Annars har dagen varit bra och jag har varit till Viken en sväng. Nu ska jag åka och hämta Svante i Fogelvik, han är där på kalas.
Go´kväll!

1 kommentar:

mia sa...

God förmiddag!
Hm,ja men så tråkigt änndå,när man ska kalasa lite.Då kan man ju passa på att mumsa. Fantastiskt gott med cheese-cake. Har gjort fryst med massa grädde och ägg och så,men även snabb-variant.Frysa vaniljvisp... Ses!