torsdag 21 januari 2010

Svea "nyspydd"!

JA, det gäller att passa på att ta bilder på Svea när hon är "sondfri". För det kommer annars att vara lite tråkigt att se på bilder från när hon var spädbarn och hon bara har tejp i ansiktet. Mamma och pappa var här idag och vi gjorde som vanligt, fikade och pratade. Men under matningen av Svea så kom sonden upp.


Konstigt, för det var ingen stor spya utan helt enkelt en vanlig upphulkning och inget att höja på ögonbryna åt. Men som sagt, slingrandes som en orm kom sonden ut genom munnen, så det var bara att dra ut den.
Ringde in till "barn" och hörde om vi kunde komma in ikväll och byta sond, tyckte den här såg lite "joksig" ut men sköterskan sa, tvätta av den så kan ni ju sätta den själva. Okej!
Så det blir väl till och göra det när Fredrik kommer hem. Ska prova med flaskan lite mer ordentligt framåt fyra, tänkte jag.


Tycker i alla fall att Svea ser så söt ut, utan tejp och sond, eller hur???

Och anorlunda!



Nu ska jag passa på att äta när hon sover.
Hej!



6 kommentarer:

Niklas sa...

Hon e´ sååååååå himla söt & har en sån himla pigg blick!!!!!!!!! DET gillar jag!! ;o))
Lycka till med sonden sen....fast jag vet ju att ni fixar det galant!!
Kramar PIA

Anonym sa...

Gu´ så gullig hon är! Är Elis hemma idag? Han behöver ju också en nappflaska nu när han inte har så många tänder!
Kram N

Malin sa...

Vilken sötis:) Hon har verkligen blivit stor.
Hur länge måste ni fortsätta med sonden? Får hon inte i sig alls med flaska?
Föresten, vad duktig du e med vikten:) Själv tänkte jag baka lite kakor i dag:)

Anonym sa...

Hon är SÅ fin! Å ang. dagen igår så säger även jag grattis till era viktresultat.

Har ni inte reservsonder hemma? Vi satte alltid in nya när Wilja drog ur dem, även om de bara suttit ett par timmar. Be om att få hem! Hoppas att det funkade bra att sätta den - utan allt för mkt gråt!

Elis är ju urcharmig utan sina tänder. Nu är det bara de i underkäken som ska ut också..

//Sara

Lina eller Karro-det är jag! sa...

N-Ja Elis har "skolkat" idag och jag får nog rota fram hans nappflaska.
Malin- Vi vet inte hur länge vi ska ha sonden, det blir väl tills hon börjar äta. Mums, vad gott med kakor.
Sara-Vi har inga nya sonder hemma men kommer få en levererad hem i morgon. Så vi får väl ta den nya. Har inte gjort det än för jag har "traglat" lite med flaskan i dag och i kväll.
Pia-Tack för komplimangerna!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sara-Den GAMLA menar jag, jag är helt slut i huvudet.