torsdag 28 januari 2010

Sofie! Du fick rätt!

Tänk att min kära lillasyster drömmer sanndrömmar! För hon ringde i morse och sa att hon drömt att Svea hade kräkts upp sonden. Synd att hon fick rätt:-(((
Men som vanligt gäller det att ta fram kameran och föreviga den lilla skönheten utan tejp och sond.
Man kan verkligen inte tro att hon kan le men så fort jag visar kameran kniper hon med munnen jättemycket. Surpuppa! Vad var det då som hände den här gången sonden kom upp??
Jo, jag hade henne på golvet och matade henne med flaska, hon sög på ganska bra och hon hade fått i sig runt 20 ml, skulle kanske ha tagit upp och "rapat" henne, tänkte inte på det. För utan förvarning spydde hon (ganska mycket slem också) och då kom den....den JÄVLA sonden. Så gick det med det. Provade med flaskan efteråt också och då drack hon ungefär 30 ml innan hon blev sur. Så nu får vi sätta den (igen) när Fredrik kommer hem, BLÄ!

Söt som socker är hon i alla fall! Och naturligtvis Svante och Elis också!!!!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, dom är verkligen söta o gosiga dina barn! Är det inte lättare att äta från flaskan när inte den där sonden är i vägen i halsen?
Kram N

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Man kan ju tycka att det skulle kännas skönare att inte ha ett "snöre" i halsen. Men vi sätter den nog snart igen (väntar på F) så hon inte kommer för mycket efter med käket.

Anonym sa...

Hon drack ju massor totalt. Skitbra ju! Hon ser så stor o redig ut tösabiten.
/Sara

mia sa...

Sockersöt! -Absolut,håller fullständigt med!
Tänk vilka experter ni blir,ja tänk vad man kan få lära sig när saker "sker eller blir lite annorlunda".
Grattis med "minuset" på vågen,och visst är det som VV, -är alltid positivt! Vore gött med promenad snart,har oxå varit dålig på´t.
Jag "läste ifatt lite",och såg den hemska bilden på tjurarna,ja fy fasen! Sen log jag åt din reflektion över "till vilket pris..." Jo,pratade med M om klippn. Mån kväll? Hoppas vi ses snart.Kram