lördag 9 januari 2010

Inlägg två (idag).

Idag fick vi ju som sagt besök av Christel med två döttrar. Vi fikade, åkte till Viken och pratade. Medans Christel och jag drog till Viken och köpte en ny mikro och julklappar till två klasskompisar till Elis och Svante, lekte Rebecka med Elis (gatukök) och Ela spelade med Svante. Det var så jäkla pinsamt för att jag hade totalt glömt bort (vi var ju på sjukhuset då) att S och E skulle byta julklappar i skolan innan de slutade hösttreminen. Stackars barn som "vi" skulle ge till men jag hoppas att de godtar en något försenad julklapp.
Köpte även ett fågelbord och fågelmat som jag har satt upp ute, så nu hoppas vi att det invaderas av småfåglar i morgon. De små stackarna behöver nog all hjälp de kan få med att hitta mat. I morgon ska vi försöka att hinna träffa Isabelle med barn och det ska bli kul. Jag har så många fina vänner som jag tycker så mycket om!!!!! Ni vet vilka ni är och jag uppskattar er så mycket!

Idag har Fredrik (älsklingen) varit hemma hela dagen och hjälpt mig med barn och hushåll. Det är så skönt att bli avbytt med matningen av Svea, sköter ju den nästan helt själv på vardagarna. Det är så klart så att Fredrik hjälper mig när han kommer in från sitt jobb men det blir jag, av naturliga skäl, som ger de flesta målen eftersom jag är mammaledig. Vi brukar göra så att Fredrik alltid tar 23-matningen och jag tar 04-matningen, det är väl de matningarna som alltid är bestämda och det är skönt att veta.
Ikväll har Elis tappat sin andra framtand (och jag fick inte ens vara med för det var när jag låg och sov). Sov inte så jättemycket i natt så jag var helt snurrig i huvudet så jag gick och la mig vid 15,30-tiden (med öronproppar, första gången jag testade) och sov fram till 18,45, gud så skönt!
Ska snart krypa ner i sängen igen för jag behöver all sömn jag kan få, har dessutom fått ont i en lunga eller om det är revbenen (av för mycket bärande????) så kroppen är ganska slut den med.
På måndag (varför alltid på en måndag) tänkte jag börja viktväkta, då jäklar ska jag börja min viktresa neråt. Ni ska få följa mig och se hur det går. Kommer att rapportera min startvikt och sen väga mig en gång i veckan. Ska kolla upp om det finns VV i Viken (har funnits förr) eller Sörping för att börja gå i "klass" så att man blir lite peppad med information och nya recept. Det var ju 8 år sen jag var med i VV och det gick ju jättebra då.


Nu ska jag lägga barnen, GOD NATT!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, så Rebecka är Christels dotter. Alla här hemma tyckte när hon var med på en bild tidigare att ni "systrar" var SÅ lika. Men, när jag sa att du inte har nån syster som heter Rebecka trodde de mej knappt!

Jippie för Svea som drack så mkt ur flaskan själv, bra gjort! Använder ni de flaskorna som är "halvstora"? Det KÄNNS som att de dricker MER då....

Anonym sa...

Sorry, glömde skriva under...
Sara E

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sara-Ja, visst är vi lika, jag och Rebecka, det tycker jag med.
Har som du skrev en ganska liten flaska och som du säger känns det bättre. Hälsa de dina!
Karolin

Niklas sa...

Va´ härligt att hon ätit SÅ mycket själv!!!
Jag e´ mycket imponerad av denna lilla tjej!! Tycker att hon går från klarhet till klarhet! & hennes blick på fotona.......härligt!!!

Jag följer din "resa" (ner) genom kilona!
Skulle själv behöva tappa Filippakilona+slutarökakilona....får nog ta tag i det jag oxå!? Kanske blir jag sporrad av dig!!!??? Kämpa på!!! Jag hurrar & "backar upp dig" för fullt!!!
Ha det gott!!!
Kramar PIA

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Pia-Vad du är gullig!
Nu när jag vet att det är så många som följer den här bloggen så måste jag kämpa på med viktnergången (det sporrar mig).
Ha det gott i vinterkylan!
Kram K.