måndag 11 januari 2010

VIKTigt inlägg.

Inte vet jag varför bilderna kommer på sidan men något konstigt har hänt, så jag hoppas att ni har överseende med det.
Igår var en kul dag, vi hade först besök av Isabelle och hennes barn, vi fikade och snackade "skit" och det är ju alltid trevligt. Efter det tog jag med mig Svea ut i vagnen och gick en sväng mot Fogelvik. Fick se (minst) åtta grisar som gick (sakta) över ett gärde, (var hade jag bössan?) och då var det fortfarande ljust ute. När jag kom hem hade Malin (min kära syssling) kommit så då fick jag ytterligare en trevlig pratstund innan hon for vidare mot Stockholm. På kvällen badade Svea och jag och det gick bra. Tejpade fast sonden i pannan, så att jag kunde tvätta håret på henne, det var välbehövligt! Hon tycker att det är rätt så mysigt att bada och det tycker jag också.
Idag har jag börjat att tänka på vad jag stoppar i min mun. Vägde in mig i morse på underbara (NOT) 85,3 kg!!!!!! Vägde på förlossningen 99,6 kg (klarade mig från 100-sträcket, phu!) på morgonen när vi kom in. Så några kilo har ju försvunnit men det är nu det kommer att bli kämpigt men också lite roligt. Trivs ju inte alls i den här stora kroppshyddan utan vill väga 65, så det är "bara" TJUGO kilo att försöka kämpa bort. Tyvärr fanns det ingen VV i varken Viken eller Sörping så nu försöker jag kolla om det finns i Gamleby. Det fanns i Åtvid men det känns jäkligt avigt att åka dit, hellre Västervik i så fall.
Jaha, gott folk då har jag berättat min (hemliga) vikt. Att jag skriver ut den här är för att jag känner att det är lättare att inte fuska om NI vet vad jag väger, för då måste jag verkligen försöka och det är en liten sporre att få rapportera ev. minus. Kommer ha onsdagar som min vägdag (dock inte denna onsdag eftersom det bara är två dygn dit.)
Sen får ni inte "halshugga" mig om det inte går så bra eller om det inte blir några "saftiga" minus utan jag är nöjd bara det är ett minus, oavsett om det är 0,1 eller 1,5 ner.
Önska mig lycka till!

MALIN, min syssling!



Har även kommit ut på en promenad idag med, tyvärr fick jag skoskav och det gör så in i helvetes ont. De är inte världens bästa att gå i, mina arbetsskor men dock minst hala.
Nu måste jag fixa mat åt "minstingen".
Ska på styrelsemöte ikväll och det ska bli kul!
Hej svejs!


11 kommentarer:

Josefine Lindwall sa...

Good luck!:D hoppas att de kommer gå bra för dej:D kramar josefine

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Josefine!
Jag behöver allt stöd jag kan få.
Kram K.

Björköborna sa...

Inget VV i närheten men du hade en suverän bok i bokhyllan som jag tog hem... BIG mistake Karolin ;))))

Lycka till!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja men Christel, jag kan väl låna tillbaka den?

Anonym sa...

O jag som tänkte baka nåt smaskens till Elis födelsedag!
Kram N

Lina sa...

Go Carro!!! Go Carro!!! Go Carro!!
Kram Lina

Niklas sa...

Jag håller alla tummar & tår för att du ska lyckas....vilket jag ju i & för sig vet att du fixar!!!
Önskar dig STORT LYCKA TILL!!!!!!!!
Måste bara säga oxå att lilla Svea börjar bli lik Elis....åtminstone på fotot i badet!! :o)
Ha det gott!!!
Kramar PIA

Anonym sa...

Tack för all "peppning"! Karolin

Malin sa...

Vad mysigt det ser ut med badet:)och Svea ser ut att må bra:)
Du kommer att lyckas med vikten, det e ju den första tiden som e jobbigast innan blivit av med det värsta sockerberoendet (iaf för mig). Själv lever jag lite i tron att kilona kommer att rasa av mig i samband med förlossningen:)

Johanna sa...

Lycka till Karolin! det kommer gå superbra :D
vi ses i sommar ute på Ekön.
Kram Johanna

Anonym sa...

Malin-Jag tror att dina kilo kommer rinna av dig bara du får föda och det hoppas jag blir snart!!

Johanna! Kul att du kommer att jobba i sommar också, hoppas att jag kommit ner lite i vikt då!!
Kram! Karolin