fredag 1 januari 2010

BLÄ!

Härlig start på 2010! Efter en skön hemmakväll med god mat så måste Svea spy upp sonden...!
Tio i tolv kom den upp, jag stod och borstade tänderna och förberedde mig för att gå och lägga mig! Ringde in till barnavdelningen och sjuksköterskan och läkaren, sa att vi nog bör åka in, för att inte missa något mål mat. Ut och sätta igång bilen, in med Svea och sen ska jag åka, vad händer då??? Får inte i växeln (automat) och ber min make att kolla vad som är fel, den var nämligen så där i går på dagen också. Han drar och sliter så dant att den går sönder......så det är "bara" att byta bil och ta Fredriks jobbarbil.
Vid två-tiden var vi inne och då satte vi en ny sond, matade Svea och sen pumpade jag. Sköterskorna tyckte att jag skulle stanna och sova ett par timmar, så det gjorde jag.
Nu är vi hemma igen och nu måste jag sova igen lite, det blev bara tre timmar i natt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, det kan nog nästan inte bli värre. Vi får hoppas att det vänder nu med det nya året.Kram Anny

Niklas sa...

Nää......nu måste det väl för f..n vända!!!!!!!????
Tycker så jäkla synd om er!!!
Kan du/ni inte få "lära" er att sätta sond själva? Det e´ ju ohållbart att åka hela vägen till Västervik varje gång det händer!!
Måtte 2010 bli Svea´s (& era´t!!) år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tänker på er!!!
Kramar PIA

Mia sa...

Skönt att ni är hemma igen. Hade tänkt att hälsa på er på sjukhuset idag så det var ju tur att jag läste bloggen innan. Åker till Linköping på måndag. Dags för nya cellgifter och sen strålning. Ge Svea en grattiskram på namnsdagen från oss. Hoppas vi kan ses snart. Är bra sugen på att få hålla lilla knyttet!!!!! Blir ju mormor igen runt 7/1...
Kram
Mia//