lördag 16 januari 2010

Städardag på Stjärneberg!

Ja, gud vad vi har städat och plockat i ordning här idag. Till och med sovrummet är fixat och vad stort det blev, när alla kläder är inne i garderoben och alla dammråttor är borta. Har till och med torkat golven och jag kan lova att det behövdes, så smutsigt. Nu känns det som vi har "kommit ifatt" lite här hemma. Tyvärr har vi råttor (även om dammRÅTTORNA är borta) i huset och det är inte så trevligt men nu är de flesta råttskitarna upp-dammsugade, så det luktar någorlunda gott. Tyvärr (igen) så har Isa-skit varit och ätit något mindre trevligt (misstänker vildsvinsinälvor) så henne luktar det INTE lika gott om, ibland.

Så här glad var jag när jag var liten och fick sitta och leka själv. Undrar om mamma hade någon förhoppning om att jag skulle bli mattesnille, med tanke på vad det är jag leker med. Eller är det därför jag inte är särskilt förtjust i matte, jag fick nog av det då.......?
Visar även en bild på Fredrik och mig som är tagen en vecka efter att vi träffades och "blev ihop", (jag 25 år och F 27, ha-ha,) nyårsafton i Långrådna bygdegård. Fredrik har längre hår än vad jag har....HA-HA-HA!!!!!! Det kunde man väl inte drömma om att vi skulle gifta oss och få tre underbara barn ihop, men så är ju fallet och även om det är tufft ibland så älskar vi varandra..........!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju visst det du drömde om!
Kram N

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, det var det ju! Drömmen slog in, kan man väl säga.