lördag 30 januari 2010

Cheesecake.

Idag ska jag göra något som jag aldrig gjort förrut, jag ska prova att göra cheesecake. Blev så sugen på det när jag såg Per Morberg göra det i ett avsnitt. Tydligen kan man göra både vanlig i ugnen (som han gjorde) och fryst som man inte gräddar alls. Har ni någon idé om vilket som är godast/lättast att göra. Min svärmor gjorde världens godaste cheesecake och den tror jag var fryst, så det får nog bli det.
Återkommer!
Föresten! I morse när jag gav Svea mat, vid 04.00 var det 26,9 minusgrader ute! Ganska kallt tycker jag och skönt att få vara inne i värmen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det hade varit lättare i ugnen;-)
(fast jag brukar ta frysen jag har ju å andra sidan frysskåp i box)

Sara

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Nästa gång blir det nog ugnen, Sara;-)